Beschrijving
Het boek biedt een helder en praktisch kader voor het invoeren van competentiegericht leren in beroepsonderwijsinstellingen zoals mbo en hbo. Daarbij ligt de nadruk op het samenhangend presenteren van achterliggende concepten, concrete voorbeelden en alternatieven. Zo kunnen onderwijsprofessionals onderwijsvormen vormgeven die aansluiten bij de competenties die studenten dienen te ontwikkelen, én kunnen ze daar binnen hun eigen instelling bewust keuzes in maken.Daarbij is het boek niet alleen bedoeld als theoretisch handvat, maar ook als communicatiemiddel binnen onderwijsorganisaties. Het schept een gemeenschappelijke basis waarbinnen verschillende lagen – van directie tot docenten – zich kunnen afstemmen op wat competenties betekenen, hoe ze te operationaliseren zijn en welke organisatieveranderingen nodig zijn om competentiegericht leren succesvol te implementeren.Uiteindelijk fungeert het boek als fundament voor verdere ontwikkeling: het ondersteunt onderwijsprofessionals niet alleen in hun huidige praktijk, maar stimuleert ook doorlopende verbetering en verdere professionalisering van leren op basis van competenties. Door die strategische én praktische invalshoek helpt het bij het duurzaam verankeren van competentiegerichte werkwijzen in het beroepsonderwijs.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.